سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین ساخت سوله در شهرک صنعتی

قوانین ساخت سوله در شهرک صنعتی

سطح اشغال زمین:

سطح اشغال شامل مجموع سطوح ساختمان های تولیدی، اداری، نگهبانی، پست برق، پست گاز، انبار مسقف، مخازن هوایی یا زمینی ، پیش تصفیه ها و موارد مشابه می باشد.

حداکثر سطح اشتغال زمین:

-حداکثر سطح اشغال بنا در زمین های واقع در شهرک های صنعتی معمولاً بین 50 تا 60 درصد خواهد بود که با توجه به نوع کاربری تعیین خواهد گردید. در ضوابط موجود الزامی در خصوص حداکثر سطح اشغال زمین در نظر گرفته نشده است ،چنانچه حرائم آتش نشانی و حد اقل فضای سبز مورد نیاز تأمین گردد منعی در حد اکثر سطح اشغال زمین وجود ندارد.اگرچه محدودیت60 درصد سطح اشغال در گذشته اعمال می شد.

https://kelidarsoleh.ir/ghavanin-sakht-soleh-dar-shahrak-sanati/

حداقل سطح اشغال زمین:

 _ حداقل سطح اشغال قطعات صنعتی در شهرکها / نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تقاضا محور 40درصد و در سایر شهرکها / نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی 35 درصد منظور می گردد.

 _ در صورت درخواست ایجاد پارکینگ توسط طرف قرارداد مساحت استاندارد پارکینگ مسقف برای هر سواری 15 متر مربع می باشد . قطعات تا 1000 متر مربع می توانند نسبت به تأمین 2 واحد پارکینگ و برای قطعات بیش از 1000 متر مربع به ازای هر 1000 متر مربع مازاد برآن یک واحد پارکینگ اضافه گردد .

زیربنا و تراکم ساختمانی:

-تراکم ساختمانی تعیین شده شامل تمام ساختمان های صنعتی و اداری و نگهبانی و تأسیسات و تجهیزات خواهد بود.

-تراکم ساختمانی شامل فضاهای باز درون ساختمان های صنعتی و اداری می باشد و در محاسبه میزان و درصد تراکم باید مدنظر قرار گیرد.

- حداکثر زیربنای ساختمان نگهبانی 80 مترمربع و فقط در یک طبقه می باشد که در قطعات بالای 20000 مترمربع، زیربنای آن مطابق طرح مصوب تا 120 مترمربع ، می تواند افزایش یابد.

 تبصره: در صورت صدور مجوز ورودی دیگر برای واحد صنعتی توسط معاونت فنی شرکت استانی احداث ساختمان نگهبانی دیگر بلامانع می باشد.

_ متناسب با نوع تولید واحد، سطوح تجهیزات و تأسیسات خطوط تولید روباز (به استثنای پایپینگها)، انبار روباز و سایت روباز و تصفیه خانه های فاضلاب می تواند به عنوان بخشی از زیربنای همکف (جهت محاسبه سطح اشغال) لحاظ گردد.

ارتفاع و طبقات:

- ارتفاع ساختمان های تاسیسأت زیربنایی و روبنایی تابع ضوابط و استاندارد سازمان های مربوطه خواهد بود.

_حداکثر تعداد طبقات ساختمان اداری 3 طبقه (12 متر بدون احتساب خرپشته) می باشد.

هدف از ایجاد ضوابط برای شهرک های صنعتی چیست؟ ضوابط شهرک های صنعتی در احداث سوله

https://kelidarsoleh.ir/ghavanin-sakht-soleh-dar-shahrak-sanati/

تاریخچه ضوابط و مقررات ساخت و ساز در شهرک های صنعتی با قدمت اولین شهرک صنعتی مدون در ایران برابری می کند. هدف از ایجاد این ضوابط فراهم نمودن یک ساختار یکپارچه، یکنواخت و هماهنگ در اجرای طرح های مختلف و متناسب با کاربری سوله ها و صنایع مختلف موجود در شهرک های صنعتی می باشد. امروزه دامنه شمول این ضوابط و قوانین از محدوده شهرک های صنعتی فراتر رفته و به نواحی صنعتی دیگر و همچنین مناطق آزاد نیز گسترده شده است.


قیمت سوله (هزینه ساخت سوله 1400)

هزینه ساخت سوله در سال 1400

 

 

قیمت سوله (هزینه ساخت سوله 1400)

قیمت سوله به عوامل مختلفی بستگی دارد، ما نمی توانیم قیمت را سریع و تلفنی به شما بدهیم، می توانند مقاله ای را که برای آنها آماده کرده ایم مطالعه کنند.

افزایش قیمت سوله در سال 1400


متاسفانه این روزها به دلیل رشد دلار که با آن مواجه هستیم و وابستگی آهن به دلار، شاهد افزایش سنگ آهن به ویژه در کنار آن افزایش سایر اقلام و دستمزد کارگران هستیم. ترفندهای اشتباه در جیب کارفرما گذاشته می شود و کلاه کارفرما را محترمانه سر می کنند.


ما نیز مانند عناوین سوله استفاده شده، مقاله ای در این زمینه برای شما آماده کرده ایم، کافیست روی سوله استفاده شده کلیک کنید و به آن صفحه بروید و مقاله را مطالعه کنید.


هزینه ساخت سوله بستگی به عوامل دارد


مصالح ساختمانی (لازم به ذکر است که آهن باید از فولاد اصفهان باشد که کیفیت عالی دارد)

ساخت و ساز که شامل نیروی انسانی و هزینه های ساخت می شود.

رنگی که باید برای نواحی مختلف رنگ استفاده شود برای آن ناحیه مناسب است.

عوامل موثر بر قیمت سوله

نوع حساب

زیرا کاربری انبار با مصارف صنعتی که قرار است جرثقیل چندین تن تحمل کند کاملاً متفاوت است.

https://kelidarsoleh.ir/gheymat-soleh/


نوع فولاد مورد استفاده

بله، به عنوان مثال تمامی پروژه های طراحی و ساخته شده توسط مهندسی کلیدر سوله.


هر چیزی که از کارخانه ذوب آهن اصفهان خریداری شده است با بهترین کیفیت می باشد که در کاهش قیمت تاثیر بسزایی دارد تا کار از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار باشد.


استانداردهای ساختمان سوله

در کلید کلبه خود اولین اقدامی که انجام دادیم این بود که به اطلاع کارفرمایان عزیز رساندیم که هموطنان عزیز با اطلاعات بیشتر وارد عمل شده و بخواهند که کلبه آنها نه در محل ما بلکه در چند شرکت معتبر ساخته شود.


قیمت اجرای فونداسیون سوله

قیمت اجرای فونداسیون سوله

فونداسیون سوله قبل از اجرا و شروع به کار ابتدا باید کف کار کاملا آماده باشد یعنی باید سطح کار را هموار کنیم و پی سوله کنده شود.

شرکت اطلس بتن در نظر دارد در این مقاله برای افرادی که در حال شروع ساخت سوله هستن ، نقشه سوله و ساخت سوله و همچنین هزینه فونداسیون سوله و دستمزد اجرای سوله از صفر تا صد را توضیح دهد.

اجرای سوله که هم ساختمان صنعتی حساب می شود و هم سنگین که شامل آرماتور بندی ، قالب بندی ، بتن ریزی و اجرای فونداسیون می باشد.

برای ساخت سوله بهتر است  نقشه پی مستطیل یا مربع باشد و هزینه اجرای فونداسیون سوله به این طریق است که متر طول نواری محاسبه می شود تا عرض 60 سانت و از 60 سانت به بالا افزایش قیمت محاسبه می شود.

برای داشتن سوله ارزان نیاز نیست مصالح نامرغوب استفاده کرد بهتر است با برنامه ریزی پیش بروید و از آنجایی که 3 نوع سوله داریم ( تیر ورقی- سوله خرمایی – سوله یو بی ام) و همچنین قیمت ساخت سوله هم بستگی به فولاد کار شده در سازه دارد.

و از آنجایی که کارفرماها بیشتر دنبال سوله ارزان و با کیفیت هستن پس بهتر است از سوله خرمایی استفاده کرد.

ساخت سوله ارزان قیمت فقط با سوله خرپایی میسر است هم دارای فولاد مصرفی کمی است و هم کیفیت مناسبی دارد و بیشتر اجرای فونداسیون سوله در شهرک های صنعتی است اجرای فونداسیون سوله در شمس آباد هم زیاد است چون یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی است.

برای اجرای فونداسیون سوله باید از کف کار شروع کرد و چون فونداسیون اصلی ترین کار در ساختمان سازی باید از بهترین و مرغوب ترین مواد استفاده شود که میلگرد یکی از این مواد می باشد پس بهتر است از میلگرد زنگ زده و آغشته به روغن استفاده نشود.

قیمت اجرای فونداسیون سوله


قیمت اجرای فونداسیون سوله

قبل از اینکه این مقاله را با شما شروع کنیم به خواندن باید گفت خیلی از ما به اشتباه تیتر اول این مقاله را مینویسیم طرز نوشتن صحیح آن فنداسیون سوله است نه فونداسیون

  

فنداسیون سوله یا زیر سازی سوله

در سوله سازی اجرای فنونداسیون سوله ( فنداسیون سوله ) یکی از کارهای کلیدی و بسیار مهم است زیرا در روند نصب سوله خیلی وابستگی دارد برای همین هم باید زیر نظر متخصص این امر انجام شود.

دیگر مثل قدیم نیست فنداسیون سوله اجرا شود آهن آلات به محل آمده و آنجا عملیات جوشکاری انجام شود.

سوله سازی ( عکس سوله ) مهارت و علمی است که باید یک شرکت مهندسی که تخصص آن در ضمینه این نوع سازه های رایج در ایران و جهان از جمله کشور آمریکا است به آن تسلط کامل داشته باشد

حال می پردازیم به توضیح دادن یک سری مسائل که برای شما کارفرمایان هم جالب و هم مفید میباشد.

برای خواندن مطلب به این صفحه مراجعه کنید کلیک کنید

قیمت اجرای فونداسیون سوله

سوله 

سوله سازه ای است که هم به صورت شیروانی و هم به صورت قوسی فضا کار طراحی ساخت و نصب میشود. میتواند یک طرف شیبدار یا دو طرف شیبدار و هم میتواند گنبدی شکل باشد.

انواع اجرایی سوله

 

با یک دهانه به صورت 8 
با 2 یا چند دهانه با ستون مشترک به صورت 88 یا 888یا 8888
دو دهانه به صورت 88
سوله قوسی
چند ضلعی منتظم

قیمت اجرای فونداسیون سوله

سوله دست دوم

قیمت سوله دست دوم :

به نظر شما سوله دست دوم آیا ارزان است ؟ نگران نباشید ما برای شما توضیحات کامل می دهیم  اول جواب سوال هایی که مطرح میشود را می دهیم :

  1. آیا یک فرد 70 ساله از نظر قدرت جسمانی و قدرت سیستم ایمنی با یک فرد 22 ساله یکی است؟ خیر در سازه ها و بخصوص سوله ها هم همینطور است سوله ای که قبلا استفاده شده که به آن ( دست دوم ) گفته می شود دیگر آن توانایی ندارد که بتواند کار شما را ادامه دهد ما در علم مهندسی چیزی به نام خستگی داریم که به سازه ایی که قبلا استفاده شده میگوییم این سازه خسته شده یعنی که بیشتر از این نباید این نوع سازه مورد استفاده قرار گیر به این دلیل در آینده ممکن است دچار تخریب و خسارات زیادی وارد شود

دلیل دوم

 

آیا کیفیت آن با سازه نوع یکی است ؟ باز هم جواب خیر می باشد چرا که فولاد استفاده شده در سوله نو با کیفیت بوده و زنگ خوردگی ندارد شما کارفرما میروید خریداری میکنید و گول ظاهر رنگ شده کالا را میخورید نمیدانید که سوله دست دوم زنگ خوردگی های زیادی دارد بعضی از جوشکاران و شرکت ها که دستی در تحویل دادن محصول دست دوم هستن از بین این دو کار یکی را انجام میدهند که هر کدام هیچ خوبی ندارد بلکه بر ضرر کارفرما است.


قیمت سوله سبک

ساخت سوله با قوطی

ساخت سوله با قوطی در بین سازندگان رواج بسیار گسترده ای دارد ولی متاسفانه به یک سری مسائل اصلا توجه نمیس شود و باعث به خسارت افتادن کارفرمایان عزیز میشود روی قسمت های رگ شده کلیک کنید تا در این مورد اطلاعات کافی بدست آورید.

سوله 

سوله سازه‌ای فلزی با سقف شیب‌دار است که بر اساس محاسبات فنی خاص طراحی و ساخته می‌شود.

از این نوع سازه در کارخانه‌ها، اسکلت ساختمان، انبارها، مرغداری‌ها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی که با قاب‌هایی با دهانه یزرگ نیاز است استفاده می‌شود. به دلیل بزرگ بودن ابعاد تیرها و ستون‌ها باید از تیرورق در پروفیل‌های سوله استفاده کرد. در مورد سوله هم خواستید مطالبی را بخوانید روی کلمه مورد نظر کلیک کنید 

خرید سوله

قیمت سوله در سال 99 

هزینه ساخت سوله در سال 99

 

سوله سبک

برای ساخت سوله سبک و سفارش سوله سبک کیتوانید مقاله ای را که آماده کرده ایم را بخوانید کافیس رو کلمه مورد نظر کلیک کنید.

قیمت سوله سبک بسیار مقزون بصرفه است ولی باید شرکت مهندسی انجام دهد که تجربه بالا در ضمینه ساخت سوله و مدارک علمی را دارا باشد که کلیدر سوله هم دارای تجربه بالا و هم مدارک علمی و گواهینامه های معتبر را دارد.

 

خرید سوله

قیمت سوله

قیمت سوله دست دوم

سوله دست دوم

برخی از کارفرمایان با توجه به وضع اقتصادی کشور رو می آورند به خرید سوله دست دوم ولی متاسفانه انتخاب نادرستی می کنند چرا که سوله دست دوم معایب آن از فواید آن بسیار گسترده تر است کافیست مقاله ای را که آماده کرده ایم را بخوانید قبل از این که انتخاب اشتباه را مرتکب شوید رو کلمه مورد نظر کلیک کنید.

قیمت سوله دست دوم